tirsdag 29. desember 2009

Lasagna ! (ikke lasagne)



Lasagne ... (uten tomat)

Stek karbonadedeig eller kjøttdeig med dine beste krydder,
Lag en hvit saus .. smelt ca 100 g smør og rør inn mel til en glatt røre tilsett melk til passe tykk saus,
Ha i ca 200g av dine beste Oster og smelt inn disse ha gjerne i litt muskat.)
Ha kjøttdeigen i sausen og rør om.
Legg lagvis i formen med lasagne plater.
Begynn og slutt med saus, legg ost på toppen og stek den midt i ovnen til platene er akkurat passe ca 15-20 min.

Håper det vil smake:)!



1 kommentar:

  1. Heisann.
    Søkte på nettet etter tomatfri lasagne og da poppet denne fine bloggen din opp! Ser innlegget er gammelt, men håper du får opp denne takken likevel. :) Vi er flere med tomatallergi i min familie så nå gleder jeg meg til å overraske alle med lasagne til middag. Lager som regel lasagne med carbonara-saus, så det skal bli spennende å prøve denne oppskriften! Takk! :)
    Hilsen Inger-Lise

    SvarSlett

Så hyggelig du vil skrive noen ord til meg da ☻
Det setter jeg pris på ♥