tirsdag 2. februar 2010

Foccacia ♥

I LIKE ♥
Elefanter..

Litt om dagen.. ikke så mye nytt her i hjemmet..
Det har vært en kald dag, det var -17 i bilen på vei til barnehagen i dag, brrr...
Så var det på kurs i noen timer, før Linus ble henta igjen.
Så var det lekser og middagsmat som skulle gjøres, før det ble litt tv titting så legging av barn.
Nå er det snart vinterferie for barna så det blir godt med en uke fri fra lekser, skole og barnehage :)

I dag spiste vi salma laks til middag :) jeg elsker denne fisken ♥ prøv den med creme fraise og litt soyasaus, det smaker nydelig..
Bakte en foccacia med bare hav salt på til også :)

Hørte i dag at det skal være kaldt også ut februar, så da får vi bare holde ut denne kulda litt til da !

Må snart begynne å tenke litt på sommerferien også.. men en tur til dyreparken i Kristiansand blir det helt sikkert med Linus for å se på dyrene ♥



♥foccacia♥

1/2 kg hvetemel
1 ss salt
og litt sukker
1/2 pk gjær
 litt under 1 dl vita hjertegod ojle
lunkent vann til en glatt røre..
Heves 1 time
så legg ut deigen i langpanne el bakebrett
pensle med olivenolje rørt ut med litt vann
strø med grovt havsalt, men ikke for mye, ta en til to cm mellom kornene .)

Nei nå ble det seint i kveld igjen, tiden flyr foran pcen gitt...

Vi snakkes ♥

Siv ♥ ♥

2 kommentarer:

  1. Har en liten utfordring til deg inne hos meg ! :)

    SvarSlett
  2. Hehe, tenkte du på meg når du skriver ikke for mye salt ? Brødet jeg bakte ble bare spist litt av, og resten ble kastet. Det ble altfor mye salt ! Blæ... ♥

    Klem

    SvarSlett

Så hyggelig du vil skrive noen ord til meg da ☻
Det setter jeg pris på ♥