onsdag 30. november 2011

Advent stemning i mitt lille hjem...


Da har vi begynt på advent tiden..
Det første lyset har blitt tent, julegaver handlet, laget og pakket inn, julepyntingen har begynt, jule baksten er i gang, julekortene er bestilt, kalenderne skal åpnes, advent stjernene er hengt opp, juletreet til barna er pyntet, og vi har vært på julegate åpninger.
Så nå venter vi i
glede, håp, lengsel og fred !


Her sjekker barna ut gavene...
Hi hi..en litt mer fornøyd Linus en Elias her.
Elias fant nemlig bare 1 pakke til seg og Linus hadde tross alt 5, så det var urettferdig gitt !
Men juleforberedelsene er jo ikke ferdige enda Elias ;) hi hi...

Gutta pynter ivrig treet sitt :)
Dette pynter vi alltid til 1. advent, for å få opp julestemningen til barna.
Og mor da så klart ;)



Her prøver vi oss på litt bilder til julekortene...
Det ferdige resultatet får dere se når kortene er sendt ut ;)

Juletreet er pyntet med lys og hjerter på verandaen.
Det ble straks litt hyggeligere i vinter mørket..
nå håper vi snøen skal komme snart altså !
Litt jule godterier er laget, kjøpt og pakket inn.
Pepperkaker er hengt opp, disse vil nærmere jul bli byttet ut 
med noe litt mer julepyntet.
Her på kjøkkenet foregår det meste av jule forberedelsene:)


Røde marsipan mus har vi laget, fløte karameller, risboller
og krumkaker, men de er det ikke bilde av her. De er nemlig snart spist opp,
i følge med risbollene her, hi hi..
Pleier å lage flere omganger av de to slagene der før jul ;)
Syntes det er helt greit å spise og kose oss med julebaksten i tiden før jul, for når julaften kommer er det så mye annet godt att man orker jo ikke smake på alt, og magen blir jo å fort mett ;)
Og etter nyttår går alt i søpla, for da er vi jo lei !
Snart skal det lages 
pepperkake hus og bakes pepperkaker med barna,
det gleder vi oss til :)
Delfiakaken bare må jeg ha, da den er min favoritt ;)
Men den kan vi vente litt til med, hi hi..
Litt forskjellig småkaker lager mamma, så da er jeg så heldig
å få litt av henne ♥




Dette var litt advent stemning fra meg i mitt lille hjem !

Kommer snart tilbake med litt mer rødt og nisse pyntet hjem nærmere jul.
Nå skal vi nemlig feire bursdagene til Morten og Elias de neste to helgene, så da få vi vente med jule pyntingen til etter det har jeg bestemt meg for i år ;)                                                      

Så alle mine kjære tittere, ha en gledelig ventetid frem mot jul...
Kos dere og nyt tiden, den flyr jo så altfor fort.
Jul blir det uansett !

Advent klemmer
post signature

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Så hyggelig du vil skrive noen ord til meg da ☻
Det setter jeg pris på ♥